6. |
Сімакова Н. М. Ідеологічні засади законотворення в галузі освіти [Електронний ресурс] / Н. М. Сімакова // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2018. - № 2. - С. 81-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/prcr_2018_2_13 Розглянуто як внутрішні, так і зовнішні пріоритети законотворення у галузі науки, що обомовлені загальною ідеологією, яка розпочалася з часів проголошення незалежності України, завдяки якій стали можливі демократичні зміни, розробка національної системи освіти, розроблена нова нормативно-правова база розвитку освіти. У контексті змін, які відбуваються в Україні, необхідно проаналізувати основні напрями та ідеологічні засади законотворення у галузі освіти, визначені Конституцією України. Конституційно-правові засади доступу до освіти викликають значний інтерес серед науковців. Звернено увагу на розвідки В. Андрущенка, В. Ковтунця, О. Сушинського, Д. Бондар, Л. Березовської. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Реалізація рівного доступу до якісної освіти виявляється не простим завданням, це поняття носить "популістський" характер; особлива увага приділяється питанню, щодо обов'язкової загальної середньої освіти та "безоплатної" освіти. Проведено аналіз нормативно-правової бази в галузі освіти, яка розповсюджується для всіх громадян держави незалежно від національності, статі, соціального походження, місця проживання, майнового стану, віросповідання, стану здоров'я. Етапи еволюції ідеологічних засад розвитку законодавчого процесу у галузі освіти прослідковуються у головних державних документах у галузі освіти, а саме, Державної програми "Освіта", Національної доктрини розвитку освіти, Концепції реформи "Нова українська школа", які детально розглянуто у даному дослідженні. Висновки: освіта є багатогранним та багатостороннім процесом, у якому мета і результат будуть досягнуті за умови системного підходу в нормативно-правовому забезпеченні.
|